Lijst MUST staat voor 12,5 jaar ervaring in de medezeggenschap en met die 12,5 jaar gaan wij voor 12,5 punt waarmee wij de student vertegenwoordigen in de Hogeschoolraad. Met een stem op ons, stem jij op een lijst met kandidaten die getraind en klaargestoomd worden door onze ervaren alumni, zodat zij samen met kennis en natuurlijk samen met jou de HU kunnen verbeteren! Vanaf 9 mei kun je hier stemmen.

1. Onderwijs van NU!
Kennis verandert bijna dagelijks. Het is van groot belang dat de HU meer gaat investeren in het actueel houden van ons onderwijs. Docenten moeten hier meer tijd voor krijgen, zodat wij het beste en meest actuele onderwijs krijgen.

2. Meer goede docenten!
Met het afschaffen van de basisbeurs is de studenten meer geld voor onderwijs beloofd. Fractie MUST zal zich de komende twee jaar inzetten voor meer docenten, kleinere klassen en daardoor beter onderwijs.

3. Meer internationaal gericht onderwijs!
Engels, Spaans, Duits, Chinees, allemaal talen die steeds meer van invloed zijn op de professional van de toekomst. De HU moet meer investeren in internationaal onderwijs, daar waar het kan! Ook moet het makkelijker worden om een stage in het buitenland te gaan doen. Dit zal een MUST zijn voor de opleidingen, waarin internationale speler zijn van groot belang is.

4. Verbeteren van Deeltijd onderwijs!
Deeltijd onderwijs moet en kan beter, betere leer omgevingen en communicatie naar studenten is hierbij een MUST. De HU moet o.a. hierop verbeteringen aanbrengen. Daarnaast moet het STIP weer open op tijden dat onze deeltijd studenten aanwezig zijn, ook zij verdienen communicatie vanuit de HU!

5. Betere huisvesting!
Er is veel te doen om de HU gebouwen, recent is de Heidelberglaan 7 opgeleverd en er is veel kritiek. MUST zal zich inzetten hier verbeteringen in aan te brengen, want studeren kan alleen op een hogeschool en in een gebouw dat jou optimaal faciliteert. Ook voor de nog te renoveren gebouwen!

6. Kwalitatieve examens!
Er zijn nog steeds te veel klachten over examens op de HU. Sommige faculteiten krijgen het voor elkaar om een examen drie keer te verprutsen. Het ernstige is dat het meestal kleine fouten zijn die er zo uit gehaald hadden kunnen worden. Daarom vecht MUST voor betere examens, zonder ‘domme foutjes’ en voor een duidelijke en eerlijke afhandeling van de HU.

7. Meer inspraak op jouw onderwijs!
Studenten moeten meer inspraak krijgen in hoe hun onderwijs ingericht moet worden. MUST zal zich inzetten voor het verbeteren van ons onderwijs, door met studenten in gesprek te gaan hoe het beter kan en moet!

8. Bereikbaarheid Uithof!
De Uithof is bereikbaar, maar iedereen weet hoe dit gaat: staand in de bus met tien zweterige, stinkende, brakke studenten op één vierkante meter. Dat is waarom MUST zich inzet om de bereikbaarheid van de Uithof altijd te verbeteren. Hiervoor hebben wij overleggen met de gemeente. Uiteraard komt er in 2018 een tram naar de Uithof, maar tot die tijd is het van groot belang dat elke student goed naar zijn studeeromgeving kan reizen.

9. Online hoorcolleges!
We leven in het jaar 2016, de afgelopen jaren zijn er veel technologische ontwikkelingen geweest. Elke zichzelf respecterende universiteit anno nu biedt online hoorcolleges aan. Daarom vinden wij dat er zo snel mogelijk moet worden gewerkt met de mogelijkheden die de technologie ons geeft!

10. Weg met Sharepoint!
Sharepoint is een ongelofelijke catastrofe, niks is vindbaar en alles wordt ingewikkelder naarmate er meer wordt toegevoegd, daarom vindt MUST dat deze mislukte grap eens afgelopen moet zijn. Weg met Sharepoint, een online-modulair systeem dat duidelijker is voor zowel leerling als student, alles centraal en overzichtelijk organiseert, dat is waarvoor wij strijden.

11. Goede voorzieningen op de Uithof!
Afgelopen jaar heeft Fractie MUST zich hard gemaakt voor het behoud van de sportfaciliteiten. De komende jaren zullen wij ons blijven inzetten hiervoor. Daarnaast zal een investering in de Hockey velden door MUST worden aangemoedigd. (TRAM)

12. Geen onderwijs op zaterdag!
MUST zal zich blijven inzetten om ervoor te zorgen dat er geen onderwijs op zaterdag gegeven zal worden, de huidige situatie voor de voltijd moet gehandhaafd blijven.

12.5. Wat is jouw MUST have voor een betere HU?