Brandbrief BAC 2016 Brandbrief BAC 2016 Brandbrief BAC 2016

Utrecht, 2 april 2016

Beste leden en alumni van Vereniging MUST,

Op 31 maart, om 23:59 uur verstreek de sollicitatiedeadline voor bestuur 2016-2017. De BAC heeft moeten constateren dat zij op dit moment te weinig sollicitaties heeft voor het vullen van een rechtsgeldig bestuur. Helaas komt het steeds vaker voor dat de BAC van MUST direct contact moet zoeken met de leden van de vereniging doordat er te weinig sollicitaties binnen zijn gekomen. De BAC heeft als enige taak om het beste bestuur samen te stellen uit de kandidaten die zich aanmelden. Echter op dit moment kan de BAC deze taak niet uitvoeren en dat heeft grote gevolgen voor de vereniging, want zoals 2 jaar geleden in de brandbrief van BAC 2014 al is gesteld:

Geen kandidaten = geen nieuw bestuur = einde Vereniging MUST.

Wij zien ons daarom genoodzaakt om de deadline te verschuiven naar: Zaterdag 16 april om 23:59 uur en willen alle leden van onze prachtige vereniging nogmaals oproepen om na te denken over een kandidaatstelling als bestuurder. Ieder lid van MUST is een potentieel bestuurslid! Het doen van een bestuursjaar is namelijk een fantastische ervaring waarin je veel zult leren en jezelf enorm kunt ontwikkelen. Motivatie en een lerende houding zijn daarbij belangrijker dan bestuurservaring.

Het vinden van een nieuw bestuur moet de hoogste prioriteit binnen de vereniging zijn. Zonder bestuur kan de vereniging niet voortbestaan en zullen we over moeten gaan tot het officieel ontbinden van MUST. Wij hopen dat alle MUST-ers de komende twee weken alles op alles zullen zetten solliciteer bestuurom dat te voorkomen. Wij hopen dat we met deze brief de urgentie van de situatie hebben kunnen onderstrepen.

Medezeggenschap is een MUST!

BAC 2016
Winansa Blyer, Ike Haasjes en Rens de Groot