MUST Academy

Als medezeggenschapper moet je bepaalde dingen weten of kunnen om de kwaliteit van je opleiding en de HU te kunnen verbeteren. Via MUST kun je trainingen en coaching krijgen waardoor je de juiste vaardigheden leert. De trainers zijn ervaren oud medezeggenschappers en MUSTers. Per training wordt binnen het netwerk van PUMA en MUST de juiste trainer gezocht. De trainers hebben een bak aan ervaring en kennis die ze graag met je delen!

Over de Academy

De MUST Academy (vroeger PUMA trainingsbureau) is een trainingsbureau opgericht in 2012 door oud secretaris Ike Haasjes, met als doel: faciliteren van alle medezeggenschappers en specifiek MUST leden met vaardigheden.

Vereniging MUST ziet het als één van haar taken om de medezeggenschap te faciliteren. Alumni van MUST zijn georganiseerd door middel van PUMA: Platform Utrechtse Must Alumni. Zij onderhouden contact met elkaar via dit platform en hebben het trainingsbureau opgericht om kennisoverdracht tussen verschillende MUST generaties en van alumni naar leden te faciliteren. Dit wordt onder andere gedaan door het geven van trainingen en het aanbieden van coaching.

Trainingen
Het volgen van een training helpt je om de vaardigheden en kennis op te bouwen die je nodig hebt om je medezeggenschapswerk goed te kunnen doen.
Bij de trainingen van MUST ligt de focus op het aanleren van vaardigheden door zelf aan de slag te gaan. Trainingen die betrekking hebben op het overdragen van actuele zaken, wetten en regels en de situatie zoals die nu is, kun je beter aanvragen via team StudentParticipatie.

Is het nuttig om een training te volgen?
Ja! Het is altijd nuttig om een training te volgen. In een kleine groep krijg je specifieke kennis over een bepaald onderwerp aangereikt en ga je hier meteen mee aan de slag. Bovendien krijg je veel kennis die je als medezeggenschapper goed kunt gebruiken en die je niet geleerd wordt in je opleiding. Het volgen van trainingen bij MUST geeft je de kans om je persoonlijke competentieprofiel verder uit te breiden en meer te leren over de mogelijkheden die je als medezeggenschapper hebt.

Lees hier meer over ons trainingstraject, coaching en hoe je trainingen bij ons kunt aanvragen.