Trainingsaanbod

De MUST Academy heeft sinds haar oprichting een divers trainingsaanbod. Je kunt hier lezen wat de mogelijkheden zijn voor leden en niet-leden.

Soort training Onderwerp Doelgroep
Open MUST training Deze trainingen zijn bedoeld om je basisvaardigheden op het gebied van medezeggenschap te vergroten. Alle medezeggenschappers op de HU
MUST Masterclass (M&M) Speciale trainingen van niveau voor MUST leden. MUST leden (van (G)OC tot HSR)
Coaching Coaching is zeer persoonlijk en voor iedereen anders. Alle leden en alumni van MUST
Inwerktrajecten Er is een inwerktraject voor het nieuwe bestuur en fractieleden van MUST. Het nieuwe bestuur en fractieleden van MUST

Open MUST training
Deze trainingen zijn toegankelijk voor alle medezeggenschappers. Je hoeft geen lid te zijn om deze trainingen te kunnen volgen. De focus ligt op vaardigheden die jij als medezeggenschapper nodig hebt. Kennis die in deze trainingen wordt aangeboden is kennis die je echt nodig hebt als medezeggenschapper, het volgen van deze trainingen is dus aan te raden! Deze trainingen worden een aantal keer per jaar georganiseerd. De open trainingen worden aan alle medezeggenschappers gecommuniceerd via mail en facebook. In de MUST agenda kun je zien wanneer de trainingen precies plaatsvinden.

MUST Masterclass
M&M’s smaken naar meer! Speciale trainingen van niveau voor must fractieleden. Die wil je niet missen…

Vereniging MUST is in 2003 opgericht om de continuïteit en inhoudelijke versterking van de fractieleden van de CMR te garanderen. Door de jaren heen zijn er verschillende initiatieven gestart die niet altijd hebben bijgedragen aan dit doel en daarom is het tijd om terug te gaan naar de basis!

In 2013 werden er elke twee maanden masterclasses aangeboden aan de fractieleden van vereniging MUST. Deze ontwikkeling is inmiddels doorgezet door bestuur ’15-’16. Als je in de FMR of CMR zit als MUST lid zijn deze bijeenkomsten speciaal voor jou. De trainers en/of sprekers zijn soms afkomstig uit onze alumni pool en soms professionals uit het netwerk van de vereniging. Vereniging MUST heeft de ambitie om haar fractieleden meer te bieden dan ze al deed. Inhoud en uitwisseling in de vorm van een uitdagende masterclass.

Pure kwaliteit: Geen kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen toegevoegd.

Coaching
Naast trainingen biedt de MUST Academy ook coaching aan MUST leden en alumni. Alumni kunnen coach worden, maar ook zelf een coach aanvragen. Inmiddels bevat het alumni netwerk van MUST mensen die al bijna 10 jaar werkervaring hebben en ook leidinggevende posities innemen. Deze mensen kunnen op veel verschillende gebieden coachen.

Het onderwerp van coaching is zeer persoonlijk en voor iedereen anders. Voor leden is het interessant om coaching te krijgen in het kader van hun medezeggenschapswerk, er is echter nog veel meer mogelijk! Er kan gecoacht worden op leiderschapskwaliteiten en getting things done maar ook op het gebied van solliciteren of trainerschap. Natuurlijk is het ook mogelijk om op andere gebieden gecoacht te worden. Geef bij je aanvraag heel specifiek aan waar je naar op zoek bent en wij doen ons best om de juiste coach voor jou te vinden!

Inwerktrajecten
Sinds 2013 volgen ingestemde bestuursleden een inwerktraject van ten minste tien trainingen die het bestuur een vliegende start zullen geven bij het opstarten van hun jaar. Bestuurders kunnen naar aanleiding van hun inwerktraject dat zij in samenwerking met het zittende bestuur volgen, aanvullende trainingen aanvragen die tijdens of na het standaard inwerktraject gegeven worden.

Op basis van het succes van het inwerktraject voor MUST bestuurders, is het sinds 2016 mogelijk dat MUST fractieleden een inwerktraject volgen. In dit traject worden fractieleden getraind door ervaren oud-medezeggenschappers en klaargestoomd om de belangen van studenten zo goed mogelijk te behartigen.

Catalogus

Hieronder vind je een lijst met alle trainingen die in ieder geval door MUST alumni gegeven kunnen worden. Mocht de training die je zou willen krijgen echter niet op de lijst staan, dan kun je alsnog contact met ons opnemen. We hebben veel goede trainers in huis die samen met jullie de training kunnen ontwerpen die jullie als medezeggenschapper of als team nodig hebben. Elke training wordt toegespitst op de doelgroep en in overleg met de doelgroep in elkaar gezet.

Voorbeelden van trainingen die je kunt krijgen via het trainingsbureau

Staat de training die je voor ogen hebt er niet tussen? Neem dan alsnog contact op, alle trainingen worden immers op maat gemaakt!

Teamtrainingen Effectief vergaderen
Communiceren in een team
Teamfasen (hoe word je een team)
Teambuilding